/
BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Islamic Widget

Tiada Tuhan melainkan ALLAH, dan Nabi MUHAMMAD s.a.w. pesuruh ALLAH

About Me

My photo
Anak kelahiran Bumi Kenyalang..Berketurunan Melayu Sarawak..Masih menuntut di UPSI..Insyaallah akan menjadi bakal Pendidik nusa dan bangsa...

Wednesday, November 17, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

Raya Haji tahun ni memberi seribu makna buat aku n kwn2ku kerana sempat beraya di kolej..First time aku beraya di kolej selama 3 tahun aku belajar di UPSI ni..sebenarnyer aku baru je balik dari kampung, di sebabkan seminggu gi nak exam, niat hati nak sambung cuti dibatalkan coz nak study. Study? betul ke aku study balik kolej?hehehe...Banyak main dari study..

Walaupun cuma raya Haji je namun, aku xbiasa beraya jauh diperantauan, jauh dari keluargaku. sedih? mmg sedih bila mengenangkan aku xdpt beraya bersama suamiku n familyku tercinta. hahaha...rase nak menangis pun ada bila mengenangkan nasibku ini. Namun terlintas dalam fikiran ku memikirkan hidupku lbh beruntung lagi daripada kwn2 lain kerana de lagi kwn2 lain yang langsung xdapat balik raya. Alhamdulillah..mungkin ada hikmah dsebalik kejadian..Hati kecilku tetap percaya bahawa Allah tetap adil dalam membuat sesuatu perkara.

Panjang gak intro nak bercerita ni kn..hehehe...Actually, aku nak bercerita tentang sambutan hari raya ni bersama kawan2 ku je..hehehe...xsangka, walaupun suasana raya di kolej begitu hambar, namun berkat usaha aku n kwn2 ku untuk buat jamuan raya, sambutan raya kali ini begitu meriah sekali. Terima kasih xterhingga buat kwn2ku kerana sudi membuat jamuan raya yang xseberapa dengan bermodalkan RM5 seorang... Raya ni lah raya terakhir aku beraya bersama kawan-kawanku. Sebabnyer thn depan aku n kwn2ku praktikum dah..

Xsangka kan masa begitu cepat berlalu..Tup2 dah nak habis aku belajar di UPSI ni..xsabar nak melangkah alam pekerjaan..La melencong pulak cerita aku ni..Ha, nak tengok gambar suasana beraya ke? dibawah aku sertakan gambar2 aku beraya bersama kawan2 xkira apa bangsa pun.



ni gambar wat persiapan raya...





juadah raya..laksa sarawak, rendang ayam, nasi himpit, nasi berlauk, acar dan agar2



Bersama bestfriend ku ERANA BT MAT



Bila masa mengenakan kawan2...


Gembira di aidiladha...






Disini apa yg aku tahu mengenai raya haji adalah pengorbanan nabi Ibrahim a.s terhadap penyembelihan anaknya nabi Ismail a.s. Berkat kepatuhan Nabi Ibrahim a.s dan Nabi Ismail a.s, Allah s.w.t telah menukarkan kambing sbg pengganti Nabi Ismail...Wallahualam...betapa agungnya kuasa tuhan bila kita patuh dan redha terhadap setiap dugaan yang telah diberikan-Nya. Baru aku menyedari, aku telah berkorban masa dan kudratku untuk menimba ilmu walaupun jauh dr keluargaku.. Semoga setiap apa yang aku buat sentiasa ikhlas dlm diriku...

Salam Aidiadha buat semua...

No comments:

Post a Comment